Nuo 2019 m. sausio 1 d. Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras, oficialiai pertvarkomas į viešąją įstaigą pavadinimu Vilniaus technologijų mokymo centras

type your text for first image here

Nuo 2019 m. sausio 1 d. Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras, oficialiai pertvarkomas į viešąją įstaigą pavadinimu Vilniaus technologijų mokymo centras

Informuojame, kad naują Vilniaus technologijų mokymo centro svetainę rasite adresu:

www.vtmc.lt

Previous Next
Vizualinės reklamos gamintojas (-a) Vizualinės reklamos gamintojas (-a) Rinolda Šveikauskaitė pagal įgytą kavalifikaciją įsidarbino vos po pusės metų...
Žiniatinklio programuotojas (-a) Žiniatinklio programuotojas (-a) „Norint tapti geru programuotoju perskaityti vieną kitą knygą toli gražu nepakaks...
Pramonės įrengimų remontininkas (-ė) Pramonės įrengimų remontininkas (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Šaltkalvis (-ė) Šaltkalvis (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Smulkiojo verslo organizatorius (-ė) Smulkiojo verslo organizatorius (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Programinės įrangos testuotojas (-a) Programinės įrangos testuotojas (-a) Sprendimas informatikos magistro studijas bent kol kas iškeisti į vienerių...
Metalo apdirbimo staklininkas (-ė) Metalo apdirbimo staklininkas (-ė) Nerijus Poliakas pasakoja: „Prisipažinsiu, baigęs mokyklą, nežinojau, kuo noriu...
Multimedijos paslaugų teikėjas (-a) Multimedijos paslaugų teikėjas (-a) Algis Dmukauskas savo pavyzdžiu drąsina būsimus specialistus. „Kadangi esu...
Energetinių sistemų elektronikas (-ė) Energetinių sistemų elektronikas (-ė) Po 10 klasių Marius Milto pasirinko palyginti nestandartinį sprendimą – vienu...
Finansinių paslaugų teikėjas (-a) Finansinių paslaugų teikėjas (-a) Gleb Bezuglov – pragmatikas ir matematikos mylėtojas, tad baigus 10 klasių...
Spaudos ir pospaudos operatorius (-ė) Spaudos ir pospaudos operatorius (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Automatinių sistemų eksploatavimo mechatronikas (-ė) Automatinių sistemų eksploatavimo mechatronikas (-ė) Mechatronikė Austėja Kuodytė apie netradicinį merginoms profesinį pasirinkimą pasakoja...
Apskaitininkas–kasininkas Apskaitininkas–kasininkas Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Dailiųjų keramikos dirbinių gamintojas (-a) Dailiųjų keramikos dirbinių gamintojas (-a) „Išsipildė dar viena mano svajonė – aš visada norėjau mokyti....
Kompiuterinio projektavimo operatorius (-ė) Kompiuterinio projektavimo operatorius (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Suvirintojas (-a) Suvirintojas (-a) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Kompiuterių tinklų derintojas (-a) Kompiuterių tinklų derintojas (-a) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Sekretorius (-ė) Sekretorius (-ė) Prieš metus į Vilnių iš Radviliškio atvykusi Luka Kolesnikovaitė...
Java programuotojas (-a) Java programuotojas (-a) Evaldas Tyla – Java programuotojas – savo kelią atrado, pasinerdamas į...
Elektroninių įrenginių surinkėjas ir derintojas (-a) Elektroninių įrenginių surinkėjas ir derintojas (-a) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
 Logistas–ekspeditorius Logistas–ekspeditorius Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...

Vokietijos patirtis: nuolatinis tobulėjimas, arba kodėl jauni žmonės yra technikos vartotojai, bet nebėra jos mylėtojai

Mechatronikas automatiniu sistemuSiekiant didinti mechatronikos srities mokinių ir profesijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo galimybes, prieš dvejus metus pradėtas vykdyti „Erasmus+“ programos projektas „Mechatronikas – inovatyvių technologijų specialistas“. Jį inicijavo Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras kartu su Vilniaus technologijos ir verslo, Panevėžio ir Elektrėnų profesinio mokymo centrais.

 

Šį pavasarį 6 mokytojai iš Lietuvos vyko kelti kvalifikacijos profesinėje stažuotėje Berlyne, kurioje viena pagrindinių temų – pažintis su dualinio mokymo sistema. „Per stažuotę stebėjome pamokas keturiose mokyklose. Įdomu tai, kad visi sutikti pedagogai kalbėjo, jog dualinio mokymo sistemos vertė – už darbą mokinys gauna atlygį nuo pirmos dienos, kai tik yra įdarbinamas. Sutiktų mokytojų nuomone, studentiškas (moksleiviškas) darbas turi būti apmokamas, nes už atsakomybę turi būti atlyginta. Tai išsprendžia mokinių motyvacijos ir lankomumo problemas“, – pasakoja vienas iš šešių stažuotės dalyvių, Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro profesijos mokytojas Vaclavas Zelenkevičius.

 

Pirmąją stažuotės dieną pedagogus priėmė Statybų asociacijos Berlyno žemei viceprezidentas Peteris Klainas. Jis atsakingas už gatvių tiltų ir tunelių statybą, bet turėdamas didelę patirtį ruošiant inžinierius, su mokytojais iš Lietuvos pasidalijo patirtimi apie verslo ir švietimo bendradarbiavimą, supažindino su dualinio mokymo sistema ir švietimo pakopų lygmenimis skirtingose Vokietijos žemėse.

 

Vokietija 1

 

Asociacija, kurioje lankėsi mokytojai, rūpinasi inžinierių kvalifikacijos tobulinimu, pats ponas Klainas savo žinias perduoda dėstydamas universitete. Jis išskyrė skirtingas švietimo pakopas ir jų paskirtį, atkreipė dėmesį, kad vienos srities specialistas privalo turėti platų žinių bagažą. „Nes su siauru po dešimties metų galite tapti nebereikalingi“, – aiškino jis. Kitaip tariant, vienos srities specialistas vis tiek turi nuolat plėsti savo žinių bagažą.

 

Asociacija taip pat atsakinga ir už užsienio diplomų pripažinimą. Susitikime pedagogai pasitikrino žinias ir apie Europos kreditų sistemą, susipažino su reikalavimais, kurie keliami mokymo programoms, siekiant pripažinti Vokietijoje galiojantį diplomą. Ponas Klainas pabrėžė, kad, norint tapti pripažintu inžinieriumi Vokietijoje, per studijas turi būti atlikta 12 savaičių dalykų pritaikymo praktika bei parengtas 10 kreditų baigiamasis darbas, o 70 proc. studijų dalykų turi sudaryti gamtos mokslai, matematika ir informatika. „Svarbu, kad specialistas gebėtų kurti tai, kas yra materialu ir matoma“, – pabrėžė asociacijos atstovas.

 

Kaip pagrindinę šių dienų problemą, su kuria susiduria bene visa Europa, ne išimtis ir Vokietija, jis įvardija tai, kad statybų kompanijų kuriasi daugybė, bet norinčių studijuoti techninius mokslus vis mažėja. Jiems tai neatrodo elitinė profesija. Ir čia dėstytojas įžvelgia švietimo sistemos problemą – suteikiant abitūros diplomą nebereikalaujama matematikos žinių patikrinimo. Jauni žmonės nebėra technikos mylėtojai, o tik vartotojai.

 

Vokietijoje mokslas yra nemokamas, bet vokiečiai turi patarlę „Kas nieko nekainuoja, tas nieko ir nevertas“, tam tikra prasme nėra vertinamas. P. Klaino įsitikinimu, kada tėvai moka už mokslą, vaikai turi labiau stengtis. Jis pats, dėstydamas universitete, savo studentams visada rekomenduoja dirbti. P. Klaino nuomone, nusistatymas, kad tik dešimtukas vertingas, yra mados klyksmas. Jis tikino, kad per studijas studentas turėtų dirbti, kad suprastų, ko vertas mokslas ir kiek gi kainuoja pačiam save išlaikyti. O gebėti suderinti šiuos du dalykus – darbą ir mokslą – yra daug vertingiau už dešimtuką.

 

Vokietija 2

 

Stebėdami pamokas pedagogai susipažino su Knobelsdorff-Schule OSZ Bautechnik I profesinio mokymo centro Pirmojo mokymo skyriaus vedėja Anete Kind. Ji pristatė dualinio mokymo sistemą ir savo unikalią įstaigą, išsiskiriančią tuo, kad yra vienintelė visoje Vokietijoje veikianti ir kaip mokykla, ir kaip įmonė.

 

„Mokinys 3 dienas per savaitę dirba įmonėje, o likusias 2 dienas mokykloje mokosi teorijos. Jis sudaro sutartį su įmone, kuri moka jam mokymosi atlyginimą (apie 900–1100 eurų). Taigi, įmonė užregistruoja mokinį į mokyklą“, – detales aiškino mokyklos atstovė.

 

Jos kolega Janas Ravertas pabrėžė, kad ši sistema naudinga tuo, kad nėra plano, kiek specialistų reikia paruošti, įmonės pačios planuoja, kokių specialistų joms reikės po kelerių metų, ir priima mokinį, kuris užims numatomai atsilaisvinančią darbo vietą.

 

Anetės skyriuje mokosi 560 mokinių. Kasmet ji pritraukia apie 168 naujus mokinius, bet pabrėžia, kad tai nėra daug. „Problema ta, kad jaunimas nebenori dirbti rankomis“, – sakė specialistė. Čia mokosi mokiniai, kurie dirba įvairiose įmonėse, ir tie, kurie dirba mokyklos įmonėje. Mokykla, kaip įmonė, įgyvendina įvairius valstybinius užsakymus visuomeninės paskirties statiniams. Atstovė mokytojams iš Lietuvos pristatė įspūdingiausius statinius, kuriuos nuo pradžios iki pabaigos įgyvendina mokiniai.

 

Vokietija 3

 

Profesijos mokytojas V. Zelenkevičius pasakoja, kad dalyvavimas šiame projekte suteikė jam ne tik žinių, bet ir labai daug pozityvių įspūdžių. „Per projektą pavyko artimiau susipažinti su Vokietijos profesinio mokymo sistema. Labai daug įspūdžių patyrėme, stebėdami atviras pamokas, per kurias galėjome artimiau pabendrauti ir su mokytojais, ir su mokiniais. Turėjome galimybę apžiūrėti mokymo bazes ir modernią mokymo įrangą. Pavyko itin daug sužinoti apie dualinę mokymo sistemą ir jos privalumus. Didžiulį įspūdį paliko Oberstufenzentrum Information and Medical Technology mokymo įstaiga, kurioje teko stebėti programuotojų ir CAD specialistų pamokas. Tikrai buvo įdomi patirtis“, – sako mokytojas.

 

„Stebėdami Vokietijos kolegų darbą atkreipėme dėmesį, kad į mokymo procesą puikiai integruojami pabėgėliai. Teko su jais ir bendrauti. Visi buvo labai dėkingi, kad gali mokytis ir siekti specialybės, o ateityje jiems bus užtikrinamas gerai apmokamas darbas“, – patirtimi iš profesinės stažuotės dalijasi V. Zelenkevičius.

 

Projektą „Mechatronikas – inovatyvių technologijų specialistas“ (Nr. 2016-1-LT01-KA102-022794) pilnai finansuoja Švietimo mainų ir paramos fondas remiant Europos Komisijai. Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal „Erasmus+“ programą.

 

Copyright © 2019 www.vtvpmc.lt. Visos teisės saugomos.
Joomla! yra nemokama programinė įranga, platinama pagal GNU Bendrąją Viešą Licenciją.

Viešoji įstaiga, Kalvarijų g. 159, LT-08313 Vilnius, tel. / faks. (8 5) 247 7560, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. .

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 300039885.