Nuo 2019 m. sausio 1 d. Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras, oficialiai pertvarkomas į viešąją įstaigą pavadinimu Vilniaus technologijų mokymo centras

type your text for first image here

Nuo 2019 m. sausio 1 d. Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras, oficialiai pertvarkomas į viešąją įstaigą pavadinimu Vilniaus technologijų mokymo centras

Informuojame, kad naują Vilniaus technologijų mokymo centro svetainę rasite adresu:

www.vtmc.lt

Previous Next
Vizualinės reklamos gamintojas (-a) Vizualinės reklamos gamintojas (-a) Rinolda Šveikauskaitė pagal įgytą kavalifikaciją įsidarbino vos po pusės metų...
Žiniatinklio programuotojas (-a) Žiniatinklio programuotojas (-a) „Norint tapti geru programuotoju perskaityti vieną kitą knygą toli gražu nepakaks...
Pramonės įrengimų remontininkas (-ė) Pramonės įrengimų remontininkas (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Šaltkalvis (-ė) Šaltkalvis (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Smulkiojo verslo organizatorius (-ė) Smulkiojo verslo organizatorius (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Programinės įrangos testuotojas (-a) Programinės įrangos testuotojas (-a) Sprendimas informatikos magistro studijas bent kol kas iškeisti į vienerių...
Metalo apdirbimo staklininkas (-ė) Metalo apdirbimo staklininkas (-ė) Nerijus Poliakas pasakoja: „Prisipažinsiu, baigęs mokyklą, nežinojau, kuo noriu...
Multimedijos paslaugų teikėjas (-a) Multimedijos paslaugų teikėjas (-a) Algis Dmukauskas savo pavyzdžiu drąsina būsimus specialistus. „Kadangi esu...
Energetinių sistemų elektronikas (-ė) Energetinių sistemų elektronikas (-ė) Po 10 klasių Marius Milto pasirinko palyginti nestandartinį sprendimą – vienu...
Finansinių paslaugų teikėjas (-a) Finansinių paslaugų teikėjas (-a) Gleb Bezuglov – pragmatikas ir matematikos mylėtojas, tad baigus 10 klasių...
Spaudos ir pospaudos operatorius (-ė) Spaudos ir pospaudos operatorius (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Automatinių sistemų eksploatavimo mechatronikas (-ė) Automatinių sistemų eksploatavimo mechatronikas (-ė) Mechatronikė Austėja Kuodytė apie netradicinį merginoms profesinį pasirinkimą pasakoja...
Apskaitininkas–kasininkas Apskaitininkas–kasininkas Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Dailiųjų keramikos dirbinių gamintojas (-a) Dailiųjų keramikos dirbinių gamintojas (-a) „Išsipildė dar viena mano svajonė – aš visada norėjau mokyti....
Kompiuterinio projektavimo operatorius (-ė) Kompiuterinio projektavimo operatorius (-ė) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Suvirintojas (-a) Suvirintojas (-a) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Kompiuterių tinklų derintojas (-a) Kompiuterių tinklų derintojas (-a) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
Sekretorius (-ė) Sekretorius (-ė) Prieš metus į Vilnių iš Radviliškio atvykusi Luka Kolesnikovaitė...
Java programuotojas (-a) Java programuotojas (-a) Evaldas Tyla – Java programuotojas – savo kelią atrado, pasinerdamas į...
Elektroninių įrenginių surinkėjas ir derintojas (-a) Elektroninių įrenginių surinkėjas ir derintojas (-a) Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...
 Logistas–ekspeditorius Logistas–ekspeditorius Teikiant prašymą LAMA BPO sistemoje visose nurodytose mokymo programose galima...

Lauktuvėms iš Maltos ir Airijos – neišdildomi įspūdžiai ir nepamainoma patirtis

MVGPlogotipasŠių metų pabaigoje finišuosiančio Leonardo da Vinci mobilumo projekto “Vizualinės reklamos gamintojų profesinių kompetencijų tobulinimas ES šalyse” (Nr. LLP-LdV-IVT-2013-LT-0853) dėka, 9 mokiniai iš įvairių Lietuvos profesinio ugdymo įstaigų turėjo galimybę išvykti į stažuotes Maltoje ir Airijoje.  Balandžio 6-27 d. mūsų Centro mokiniai Karolina Babičiūtė ir Artūr Petrovskij, atstovai iš Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokyklos – Ieva Grigaitytė ir Marius Kilkius, Alytaus profesinio rengimo centro mokiniai  Lauryna Bubelytė ir Lukas Jotautas bei Šiaulių profesinio rengimo centro mokinės Dovilė Kirdeikytė, Iveta Brazdžionytė bei Laura Kovėraitė tris savaites praleido iš pirmos pažiūros labai skirtingose salose - nedidelėje saloje Viduržemio jūroje, besiribojančioje su Italija ir Tunisu ir Britų salų salynui priklausančioje trečioje pagal dydį Europoje. Dar nespėję išsikrauti lagaminų, mokiniai kaip žirnius beria kelionės įspūdžius ir džiaugiasi nepabūgę išbandyti savo jėgas. 

 

Gyvenimas pagal kitos šalies taisykles

 

Sunkiausias adaptacijos periodas mokiniams buvo pirmosios stažuotės dienos. Nauja gyvenamoji vieta, svetima, nors gerai pažįstama kalba, o kai kuriems mokiniams ir pirmasis skrydis lėktuvu. Tiesa, paklausus  ar nevargino laiko juostų skirtumas, projekto dalyviai mosteli rankomis. Laiko skirtumas išties buvo nežymus: Airijoje laikrodžius reikėjo pasukti dvi valandas atgal, Maltoje – vieną. Jau po pirmos dienos svečioje šalyje toks laikas tapo įprastu ritmu.

 

Pasiteiravus apie viešąjį transportą, mokiniai šypteli, jog daugiausia bėdų jiems iškilo dėl to, jog eismas Maltoje ir Airijoje vyksta kairiąja kelio puse. Tačiau vieną ar dusyk įsėdus į ne tos krypties autobusą, pamokos buvo išmoktos visoms likusioms dienoms. Airijoje viešėję mokiniai džiaugėsi, jog autobusai visuomet atvykdavo laiku, o juose pasitikdavo mandagūs vairuotojai. Nors mokinės, viešėjusios Maltoje buvo įspėtos dėl savitos šios šalies viešojo transporto nusistovėjusios tvarkos (kuomet autobusai važiuoja ne pagal tvarkaraštį, neretai vėluoja ar išvis pravažiuoja pro stotelėje laukiančius žmones) jos paneigė šį mitą ir gyrė vairuotojus, visuomet maloniai patardavusius pasiklydus spalvingoje saloje. Tiesa, vairavimo kultūra šioje šalyje kiek kitokia. Chaotiška tvarka keliuose ir nuolatinis garsinio signalo naudojimas čia tarsi tradicija, tačiau mokiniai pabrėžė tai, jog naudotis viešuoju transportu Maltoje buvo žymiai pigiau nei Airijoje.

 

Airijoje stažavęsi mokiniai gyveno šeimose, kuriose jie ne tik turėjo atskirus kambarius, bet ir neretai buvo lepinami tradiciniais šios šalies patiekalais. Vienas iš jų – Piemenėlio arba kitaip Šepardo pyragas (Shephard‘s pie). Tai tradicinis Didžiosios Britanijos patiekalas, kilęs iš Šiaurės Anglijos ir Škotijos vietovių, kadangi ten buvo įsikūrę daugiausia avių ūkių. Dažniausiai šis pyragas gaminamas iš avienos ar ėrienos faršo, kuris uždengiamas trinta bulvių koše ir apkepamas orkaitėje. Vietiniai šį patiekalą vadina britų klasika su sočiu žolelių skoniu. Tuo tarpu Maltos virtuvėje vyrauja jūros gėrybių įvairovė. Ši šalis, buvusi Prancūzijos ir Anglijos kolonija, išsaugojo savitą kulinarinį paveldą. Vietinių gyventojų rekomendacijų vedamos mokinės  skanavo ir tradicinio triušienos patiekalo, ir  ten labai populiarių pyragėlių su įvairiausiais įdarais - daugiausiai simpatijų sulaukė pasticijos (pastizzi) su žirnių įdaru.

 

Kai vaizdai užgniaužia kvapą

 

Laisvo nuo darbų ir mokslų laiko mokiniai neleido veltui. Airijoje viešėję dalyviai išnarstė Korko (Cork) miestą, kuriame ir gyveno. Jie aplankė šio miesto senąjį universitetą, apžiūrėjo Juodojo akmens pilį (Blackrock castle), vietinį kalėjimą, išlandžiojo ir įsimylėjo šio miesto sužaliavusius parkus. Pasak jų, Korkas jiems neretai savo gamtovaizdžiu ir statiniais primindavo mūsų šalies sostinę. Maltoje buvusios mokinės taip pat naudojosi proga pažinti turistų mėgstamą Maltą. Nors ši sala maža, bet aplankyti ir pamatyti viską joje gali neužtekti laiko. Apie Maltą sakoma, kad sala labai svetinga ir saugi - nusikalstamumo lygis ten itin žemas. Mokinės lankėsi Maltos sostinėje Valetoje, kuri vadinama Baroko šedevru - čia galima pamatyti puikios architektūros. Iš trijų pusių Valetą supa vanduo, ir visur aplink, kur žiūrėsi - gynybinės tvirtovės, stovinčios aplinkiniuose pusiasaliuose. Pasak merginų, čia atvykus supranti, kokia ilga ir įdomi Maltos istorija. Valetoje galima dar kartą įsitikinti maltiečių religingu. Tačiau bene didžiausią įspūdį paliko kelionė į kitą Maltos valstybės salą - Gozo. Pasak mokinių, matyti vaizdai sunkiai adekvačiai atsispindi nuotraukose, tačiau visam laikui įsirėžia į gražiausius prisiminimus.

 

Mokytojai ir darbdaviai gyrė už žingeidumą

 

Jau antrąją stažuotės dieną abiejų grupių mokiniai kibo į anglų kalbos kursus. Besimokydami mišriose grupėse jie ne tik kalbėjo bendromis temomis, dalindamiesi savo įspūdžiais apie svečią ar gimtąją šalį, bet ir gilino specialybės anglų kalbos žinias. Tiek vienos, tiek kitos grupių mokiniai vėliau rašytuose atsiliepimuose pabrėžė, jog kalbinis parengimas stažuotės pradžioje buvo puiki įžanga stengiantis kuo greičiau adaptuotis naujoje darbo vietoje. Tiesa, tiek vienų, tiek kitų stažuotės dalyvių anglų kalbos mokytojai gyrė juos už motyvaciją išmokti ir lavinti šios kalbos žinias. Mokiniams, išklausiusiems visą anglų kalbos kursą, buvo įteikti specialūs anglų kalbos sertifikatai, kurie, tikėtina, bus pravartūs jiems ir ateityje.

 

Dar prieš atrankas į šias trijų savaičių keliones, mokiniai žinojo pagrindinį juos motyvavusį tikslą. Šios stažuotės skirtos paskatinti kokybišką tarptautinę vizualinės reklamos gamintojų praktiką, kuri didina ne tik profesinių mokyklų tarptautiškumą, bet ir  mokinių karjeros galimybes ugdant jų profesines kompetencijas. Airijoje stažavęsi mokiniai pasakojo, jog darbas įmonėse leido susipažinti su gausybe dizaino, maketavimo pavyzdžių, taip pat suteikė galimybę patobulinti gamybos įgūdžius. Mokinių kasdienės užduotys buvo darbas su kompiuterinėmis dizaino programomis, kurios praplėtė žinias nuo reklamos sukūrimo pagrindų iki jos pateikimo klientui. Stažuotės dalyviai kasdienėse savo užduotyse turėjo galimybę panaudoti mokyklose įgytus įgūdžius tvarkant įmonių internetinius puslapius, redaguojant nuotraukas, maketuojant užrašus ant marškinėlių, dirbant su plėvele. Mokiniai gavo galimybę išmėginti skaitmeninį spausdinimą, šilkografiją, brangia įranga pasižyminčia išsiuvinėjimo technika. Tuo tarpu Maltoje viešėjusios mokinės, kaip būsimos reklamos specialistės, turėjo galimybę prisidėti ir prie politinės kampanijos organizuojant rinkimus į Europos Parlamentą kūrimo, didelio masto konferencijų viešinimo, taip pat ir prie nuotraukų redagavimo, įvairių dizaino programų naudojimo ir kitų jų programoje numatytų darbų. Pasak mokinius priėmusių organizacijų atstovų, tokios stažuotės savalaikiai atsako į darbo rinkos pokyčius skatindamos įgyti tarptautinės praktinės patirties, kuri bus naudinga ir Lietuvos rinkai bei pačių mokinių karjerai. Daugiau apie konkrečius nuveiktus darbus bus galima pamatyti specialiuose mokinių parengtuose darbų portfolio ir išgirsti sklaidos renginyje šių metų pabaigoje.

 

Stažuotė – nepamainoma patirtis

 

Iš stažuočių grįžę mokiniai vienbalsiai sako, jog atsukus laiką atgal, jie tik dar drąsiau išbandytų savo jėgas atrankose. Darbas įmonėse leido mokiniams praktiškai išbandyti  vizualinės reklamos gamintojo specialybę. Be kita ko, prie vardijamų stažuotės privalumų mokiniai pabrėžia socialinę patirtį, bendravimo įgūdžių lavinimą, anglų kalbos žinių pagerinimą.

 

Ateinančių mokslo metų pradžioje bus skelbiama nauja atranka  į stažuotę Latvijoje. Tikimės, jog patys geriausi įspūdžiai iš jau įvykusių stažuočių Estijoje, Maltoje ir Airijoje motyvuos ir kitus mokinius pasinaudoti galimybe ne tik patobulėti profesine prasme, įgyti darbui reikalingų įgūdžių, bet ir pažinti kitos šalies kultūrą, atrasti naujų draugų ir įgyti nepamainomos patirties.

 

Projektų vadovė Svajūnė Ungurytė

 

Malta2.jpgMalta1.jpgMalta3.jpgAirija3.JPGAirija2.JPGAirija1.JPG

Copyright © 2019 www.vtvpmc.lt. Visos teisės saugomos.
Joomla! yra nemokama programinė įranga, platinama pagal GNU Bendrąją Viešą Licenciją.

Viešoji įstaiga, Kalvarijų g. 159, LT-08313 Vilnius, tel. / faks. (8 5) 247 7560, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. .

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 300039885.